دیجی‌کالا مگ

ساخت وبلاگ

بازی Fallout 4 را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های سال 2015 دانست. این عنوان که در E3 2015 معرفی شد، علاقه‌مندان بسیار زیادی دارد. برای بازی کردن Fallout 4 باید زمان زیادی داشته باشید. پس اگر نمی‌توانید زمان کافی به این بازی اختصاص دهید، به سمت آن نروید. همین موضوع هم باعث شده که این عنوان را قبل از شروع سال جدید به شما معرفی کنیم. البته تجربه‌ی این بازی قبل از سال تحویل، ممکن است شما را از کنار خانواده بودن محروم کند. به شما پیشنهاد می‌کنیم یک یادآور در گوشی خودتان درست کنید تا کمی از قبل سال تحویل به سایر اعضای خانواده ملحق شوید.

بازی Fallout 4 یک عنوان نقش آفرینی با دنیایی بسیار بزرگ است. آزادی عمل زیادی برای ارتقای قدرت‌های شخصیت اصلی بازی خواهید داشت و با آیتم‌های متعددی برای از بین بردن دشمنان مواجه می‌شوید. به هر قسمتی از بازی که می‌روید با ماموریت‌ها و چالش‌های مختلف مواجه خواهید شد. همین موضوع باعث شده که کوچک‌ترین مراحل بازی هم چند ساعتی طول بکشد. از ویژگی‌های جالب توجه Fallout 4 اتفاقاتی است که در جریان بازی رخ می‌دهند و روی روند داستانی تاثیر می‌گذارند. پس به کارهایی که در بازی انجام می‌دهید، توجه داشته باشید.

استودیوی بازی‌سازی Bethesda با ساخت این بازی نشان داد که همچنان فرمول ساخت یک بازی نقش آفرینی موفق را بلد است و می‌تواند عنوانی تولید کند که ماه‌ها بازی‌کننده‌ها را درگیر خودش می‌کند. این بازی را می‌توانید روی کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 تجربه کنید.

نام بازی: Fallout 4

سبک: نقش‌آفرینی اکشن

سازنده: Bethesda Game Studios

ناشر: Bethesda Softworks

پتلفرم:‌ Xbox One، PlayStation 4،PC

‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 249 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 22:07

عکس از «راجلیو برنال اندرو» (Rogelio Beal Andreo)

صورت فلکی ذات الکرسی را می‌توان در شمال آسمان دید و آن را با شکل W مشهوری که دارد تشخیص داد. هرکدام از ستاره‌های این صورت فلکی در یکی از زاویه‌های حرف انگلیسی W قرار گرفته است. عکس بالا که به صورت موزاییکی گرفته شده ۱۵ درجه را پوشش داده و در آن علاوه بر پنج ستاره‌ی مشهور ذات الکرسی، سحابی‌های تاریک و روشن خوشه‌های ستاره‌ای زیادی دیده می‌شود. ستاره‌ی آلفای صورت فلکی ذات‌الکرسی که با نام «صدر» هم شناخته می‌شود را می‌توان در قسمت پایین سمت راست عکس به رنگ زرد-نارنجی دید. قطر این ستاره ۴۰ برابر خورشید است ولی دمای خیلی کمتری دارد. با این حال آن‌قدر پرنور است که از فاصله‌ی ۲۳۰ سال نوری همچنان خیلی پرنور دیده می‌شود. ستاره‌ی وسطی ذات‌الکرسی که ۵۵۰ سال نوری با ما فاصله دارد و با سرعت خیلی زیاد دور خودش می‌چرخد، گاما ذات الکرسی نام دارد و دمای آن خیلی از خورشید بیشتر است. این ستاره در طول موج فرابنفش تابش خیلی قدرتمندی دارد که باعث می‌شود اتم‌های هیدروژن سحابی‌های نزدیکش یونیزه شوند و در نتیجه در نزدیکی آن بتوانیم سحابی‌های نشری را ببینیم. جالب است که اگر موجوداتی روی سیاره‌ای در مدار «آلفا قنطورس» نزدیک‌ترین منظومه‌ی ستاره‌ای به زمین زندگی کنند، می‌توانند خورشید ما را به عنوان ستاره‌ی ۶ام صورت فلکی ذات‌الکرسی ببینند.

عکس بزرگتر را در سایت تصویر نجومی روز ناسا ببینید.

منبع: Apod.Nasa.gov

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 262 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 19:29

«ایلازموساروس» (Elasmosaurus) یکی از بزرگ‌ترین دایناسورهای گردن‌دراز و گوشت‌خوار دریایی بوده که ۸۰ میلیون سال پیش و اواخر دوره‌ی «کرتاسه» می‌زیسته است.

ایلازموساروس نزدیک به ۱۴ متر طول و ۲ تن وزن داشت. گردنی دراز با ۷۵ مهره به‌علاوه‌ی یک جمجمه‌ای تخت با تعداد زیادی دندان بزرگ و تیز، کلیه‌ی پیش‌نیازهای لازم برای یک کابوس دریایی را رقم می‌زند. در جلوی آرواره‌ی این دایناسور، ۶ دندان بزرگ به سمت بیرون وجود داشت، بنابراین تشخیص اسکلت ایلازموساروس از دیگر موجودات هم‌رده، کار دشواری نیست. وزن زیاد سر و همچنین محدودیت حرکت عضله‌ها و مهره‌ها، باعث می‌شد تا ایلازموساروس نتواند گردن‌اش را خیلی بالا بیاورد و تنها برای تنفس، سرش را به بیرون از آب می‌آورد. در حقیقت، برخلاف طول زیادش، گردن ایلازموساروس خیلی انعطاف‌پذیر نبود. استخوان‌های کتف این دایناسور همانند فرمان عمل می‌کردند و با حرکت کتف به هر جهت، تمام بدن‌اش هم به همان جهت می‌رفت. درمجموع، ایلازموساروس شناگر سریعی نبود و به همین دلیل، بیش‌تر به سراغ گروه‌های ماهی‌های کوچک می‌رفت.

Elasmosaurus_02

چشمان ایلازموساروس طوری بر روی جمجمه قرار داشتند که اختلاف دو تصویر مشاهده شده بیش‌تر از چشمان انسان بود. به همین دلیل عمق میدان تصویر منطبق شده، زیاد بود. این نوع دید به دایناسور کمک می‌کرد تا بتواند از عمق زیاد، ماهی‌های نزدیک سطح دریا را ببیند. بنابراین ایلازموساروس در تاریکی آب‌های عمیق شنا می‌کرد و به‌راحتی می‌توانست با گردن بلندش، ماهی‌های عمق کم را شکار کند. زنجیره‌ی غذایی ایلازموساروس را بیش‌تر ماهی‌های کوچک و جانوران نرم‌تن تشکیل می‌داد. به‌علاوه، این دایناسور برای کمک به هضم غذا، سنگ‌های کوچک دریا را می‌بلعید.

Elasmosaurus_03

باله‌های ایلازموساروس بسیار بزرگ و مقاوم بودند. برخی از محققان معتقدند که به دلیل قدرت زیاد این باله‌ها، ایلازموساروس همانند مارهای دریایی، برای تخم‌گذاری به خشکی می‌آمد.

اولین بار، فسیل ایلازموساروس در سال ۱۸۶۸ میلادی توسط یک دکتر ارتش در آمریکا کشف شد. در دهه‌های بعدی، استخوان‌های بیش‌تری در آلاسکا و مونتانا هم پیدا شد. هنگامی‌که فسیل ایلازموساروس برای اولین بار کشف شد، تصور می‌شد که این دایناسور گردنی کوتاه و دمی بلند دارد و به همین دلیل، جمجمه‌اش را در انتهای دم‌اش قرار داده بودند ولی با کشف فسیل‌های بیش‌تر، اسکلت‌بندی صحیح این دایناسور مشخص شد.

Elasmosaurus_01

«ایلازموساروس» به معنی «سوسمار صفحه باریک» است که اشاره به استخوان‌های صفحه شکل اطراف لگن‌اش دارد.

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 220 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 18:11

«جک دورسی» (Jack Dorsey) مدیر عامل توییتر اعلام کرد که محدودیت ۱۴۰ کاراکتری در این شبکه‌ی اجتماعی باقی خواهد ماند.

ماه پیش، Wall Street Joual و Recode اعلام کردند که قرار است محدودیت تعداد کاراکتر در شبکه‌ی اجتماعی توییتر از ۱۴۰ به ۱۰ هزار برسد. همان موقع هم، دورسی تصویری از یک متن طولانی در توییتر منتشر کرده بود و اعلام کرد که اگر لازم باشد، چنین امکانی را به توییتر اضافه خواهد کرد.

اما روز گذشته جک دورسی، مدیرعامل توییتر در مصاحبه با شبکه‌ی NBC اعلام کرد که این شایعات حقیقت ندارند و این محدودیت همچنان باقی خواهد ماند. درسی در مصاحبه با NBC گفت: «این (محدودیت) می‌ماند. این یک اجبار مفید برای ما است و اختصار را در لحظه نشان می‌دهد.»

منبع: Reuters

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 263 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:51

تلاش‌های ژاپن برای احیای اقتصاد پیش‌تر اوج گرفته خود، اکنون در آستانه‌ی شکست قرار دارد؛ چنان‌که واحد پولی احیا شده در سایه خونریزی بازار سهام تهدیدی است که هر آن احتمال می‌رود برنامه‌های رشد اقتصادی مدنظر «شینزو آبه»، نخست‌وزیر آن کشور را هم نقش زمین کند. آبه در حالی ماه گذشته طی نشستی اظطراری با «هاروهیکو کورودا»، دست‌نشانده‌ی خود بر ریاست بانک مرکزی ژاپن، دیدار داشت که نوسانات شدید بازارهای جهانی سرگرم تخریب تمامی دستاوردهای اقتصاد آبه‌ای از زمان به قدرت رسیدن نخست‌وزیر در اواخر سال 2012 میلادی است.

در این میان، تمامی نگاه‌ها متوجه گزارش تولید ناخالص داخلی ژاپن در سه ماهه‌ی آخر سال گذشته میلادی است که ماه پیش منتشر شد و بسیاری از اقتصاددانان انتظار داشتند سومین اقتصاد بزرگ جهان را با انقباضی 0.7 درصدی مواجه کند؛ امری که بنا بر هشدار کارشناسان می‌تواند ضربه‌ی مهلکی بر پیکر سیاست‌های گشایش پولی آبه باشد؛ سیاست‌هایی که از سوی او به‌عنوان چاره‌ای بر رکود و نرخ رشد متوقف ‌‌مانده‌ی اقتصادی در کشوری شناخته می‌شد که جمعیت آن به سرعت به سمت سال‌خوردگی پیش می‌رود.

Japan2

«توبیاس هریس»، تحلیل‌گر ریسک سیاسی در شرکت مشاوره‌ی «تنئو» می‌گوید: “خطر پیش‌رو بیش‌تر از آن‌که متوجه گرفتار آمدن ژاپن در یک بحران مالی قریب‌الوقوع یا سقوط دولت آبه باشد، این احتمال ساده است که برنامه‌های اقتصادی دولت در دستیابی به اهداف خود به طور کامل ناکام بماند.” این همان خطری است که به گفته‌ی هریس مانع از آن خواهد شد تا ژاپن در قیاس با دوران پیش از به قدرت رسیدن آبه، از توانایی بیش‌تری در دست‌ و پنجه نرم کردن با پیامدهای افت شاخص‌های جمعیت‌شناختی برخوردار باشد.

در ابتدا به نظر می‌رسید طرح‌های آبه از جمله افزایش بودجه‌ی دولتی، در پیش گرفتن سیاست‌ تسهیل پولی در بانک مرکزی و هم‌چنین اعمال اصلاحات در اقتصادی به شدت کنترل‌شده نتیجه‌بخش بوده است. تضعیف شدید واحد پولی ین، ضمن افزایش سود صادرکنندگان ژاپنی، رشد چشم‌گیر ارزش بازار سهام را هم به دنبال داشت و همین مهم، ادعای آبه مبنی بر بازگشت قدرتمند ژاپن را تقویت کرد.

اما سودای رشد پایدار اقتصادی دیری نپایید و تلاش‌‌های آبه در جهت بازسازی اقتصاد کشور به‌طور گسترده‌ای مورد انتقاد قرار گرفته و تصنعی و سرسری خوانده شد. «تاکوجی اوکوبو»، دبیر گروه «مشاوران ژاپن ماکرو» در توکیو بر این باور است که طرح آبه در ابتدا موفق بود، اما اکنون در مسیری مخالف در حال حرکت است. او می‌گوید: “سیاست‌گذاران هیچ کدام به طور حقیقی کمک حال ژاپن نبوده‌اند تا بدان حد مقاوم و مستحکم شود که اقتصاد آن از رشدی پایدار برخوردار گردد… آن‌ها اساسا شکست خورده‌اند و باید مسوولیت آن‌ را بپذیرند.

Japan3

تاثیر محدود  تدابیر دولتی

ارزش یک واحد از سبد سهام در بازار بورس «نیکی» ژاپن در حالی با افتی 30درصدی در قیاس با تابستان گذشته روبه‌رو شده که نرخ برابری ین در برابر دلار در ماه گذشته 4درصد رشد داشته است. در این میان، به نظر می‌رسد توکیو نمی‌تواند کنترل چندانی بر ارزش ین داشته باشد؛ ینی که این روزها با شرط‌‌بندی دلالان و کارگزاران روی آن به عنوان ارزی مطمئن در دوران بحران، جهش قابل توجهی داشته است. تحرکات کلان بازار ارز خارجی این گمانه را به وجود آورده که بانک مرکزی برای متوقف ساختن روند صعودی ارزش ین، برای اولین بار از سال 2011 تاکنون در بازارها مداخله خواهد کرد؛ آن‌هم درست هفته‌ها بعد از آن‌که سیاست اعمال نرخ بهره‌ی منفی را به رغم انتقاداتی وسیع، در دستور کار قرار داده بود.

این اقدام غیرمنتظره که با هدف جریمه‌ی بانک‌هایی صورت گرفته بود که به جای اعطای وام‌ها و کمک به رشد اقتصادی، مازاد ذخیره‌ی خود را در بانک مرکزی می‌خواباندند، در حالی از سوی بسیاری از ناظران به عنوان تلاشی مذبوحانه به باد انتقاد گرفته شد که صعود ارزش ین در نتیجه‌ی نگرانی‌های موجود پیرامون رکود اقتصاد جهانی، تهدیدی جدی متوجه سود و زیان مشترک بازار و دولت ژاپن ساخته است؛ تهدیدی که می‌تواند به نوبه‌ی خود، امیدهای آبه مبنی بر ارتقای دستمزدها از سوی شرکت‌هایی که بیشترین نفع را از سیاست‌های او می‌بردند، نقش بر آب کند.

هریس در اشاره به نخست‌وزیر دو دوره‌ای ژاپن که البته دوره‌ی اول را در سال 2007 به طرز مفتضحانه‌ای نیمه تمام گذاشته است، می‌گوید: “واکنش‌های منفی نسبت به تصمیم بانک مرکزی در اعمال نرخ بهره‌ی منفی تمامی دستاوردهای آبه را از زمان بازگشت او به قدرت در دسامبر 2012 تاکنون در معرض تهدید قرار داده است. مادامی که فاکتورهای خارجی اعم از رشد نزولی اقتصاد چین و تاثیر آن بر روی بازارهای نوظهور در کنار افول تقاضا در دیگر بازارهای توسعه‌یافته، موجب تقویت هرچه بیشتر ین شود، هرگونه اقدام دیگری از سوی دولت آبه یا بانک مرکزی ژاپن در بهترین حالت تاثیری محدود برجای خواهد گذاشت.

Japan4

توکیو از شرکت‌ها و بنگاه‌هایی که احتیاط پیشه کرده‌اند می‌خواهد تا با افزایش دستمزدها، جیب کارکنان را پرتر و قدرت خرید آنان را افزایش دهند تا بلکه نرخ تورم موجود به 2درصد، یعنی همان هدف بلندپروازانه‌ی بانک مرکزی ژاپن، نزدیک‌تر شود. این در حالی است که به نظر می‌رسد تعداد کمی از شرکت‌ها به این فراخوان روی خوش نشان داده و تبعا اقتصادی انقباضی می‌تواند ضربه‌ای نهایی بر تمامی امیدهای توکیو وارد کند. هریس می‌گوید شرکت‌های تجاری و بنگاه‌های کسب‌وکار همین حالا هم پیش‌بینی‌های سود خود را کاهش داده‌اند و هشدار می‌دهد این روند در صورت تقویت ارزش ین، هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

اکنون تصمیم با آبه است که آیا می‌خواهد در سال جاری میلادی هم نرخ مالیات مصرفی را که برای مهار بدهی‌های ملی سنگین ژاپن حیاتی است، افزایش دهد یا خیر. افزایش مالیات‌ها البته بیش از پیش قدرت خرید مصرف‌کنندگان را کاهش می‌دهد که این خود به تردیدها در قبال کارآمدی اقتصاد آبه‌ای دامن زده است. در نظرسنجی اخیری که توسط روزنامه ی پرنفوذ نیکی صورت گرفته، 42درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کرده‌اند درست برخلاف 37درصد دیگر، برنامه ی رشد اقتصادی آبه را تایید نمی‌کنند. گروه بانک‌داری «بی‌ان‌پی پاریباس» هم در اظهار نظری گفته: “اگرچه رکود سناریوی اصلی ما نیست، اما انتظار داریم تا اقتصاد ژاپن دست‌کم در سال 2016 هم بی‌فروغ باقی بماند.

منبع: uk.businessinsider

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 232 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:51

به جرات می‌توان ادعا کرد یکی از اولین المان‌های شخصیت‌های بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی که در ذهن بازی‌کننده‌ها ثبت می‌شود، ظاهر ‌آن‌هاست. حتی قبل از این‌که کاراکتری را در جریان داستان بازی ببینیم، یا حتی صدای‌اش را بشنویم، ظاهری که از او در تصاویر و پوسترهای همان بازی دیده‌ایم، دیدگاهی از او به دست می‌دهد که در نحوه‌ی برخورد با شخصیت در بازی موثر است.

برخی از کاراکترها مشخصه‌های ظاهری ‌خاص خودشان را دارند. این مشخصه‌ها در خاطر ما می‌مانند و شخصیت‌ها را با آن‌ها می‌شناسیم و به‌یاد می‌آوریم. مشخصه‌هایی مثل موی سفید «دانته»، چشم‌بند «بیگ‌باس» یا حتی چهره‌ی شکسته‌ی «جوئل» در «آخرین ما» (The Last of Us).

اما در میان تمام مشخصه‌های ظاهری که هر شخصیت می‌توان داشته باشد، سبیل یکی از مهم‌ترین آن‌هاست. بعضی از کاراکترهای‌ بازی‌ها اگر موهای پشت لب‌شان نبود، شاید این‌قدر به‌یادمان نمی‌ماندند. به‌همین خاطر هم در این مقاله‌ی کوتاه تصمیم گرفته‌ایم پنج سبیل برتر در بازی‌های رایانه‌ای و ویدیویی را انتخاب و به شما معرفی کنیم. اگر سبیلی را در خاطر دارید و از قلم افتاده، در بخش نظرات برای بقیه از آن بگویید.

‌‌‌‌

15. Heihachi Mishima

سیبیل «هیهاچی» به چند دلیل جذاب است. اول این‌که ظاهر ‌مبارزهای قلدر را به او می‌دهد؛ مولفه‌ای که شخصیت‌اش را کامل‌تر هم می‌کند. دوم هم این‌که با ابروهای سامورایی‌-مانندش حسابی می‌خواند  و میزان کاریزمای چهره‌اش را دوچندان می‌کند. مورد سوم که از همه‌ی آن‌ها مهم‌تر است ‌کامل کننده‌ی موهای غیرطبیعی هیهاچی هستند. سبیل‌های هیهاچی از آن مدل‌هایی هستند که هر مرد کلاسیک و البته قلدری باید داشته باشد.

‌‌‌‌‌‌‌‌

24. Landon Ricketts

«لندون ریکتس» یکی از بهترین و خاطره‌انگیزترین شخصیت‌های «رستگاری سرخپوست مرده» (Red Dead Redemption) بود؛ آن هم به این دلیل که تمام مدت شما را به یاد «سم الیوت» (Sam Elliot)، هنرپیشه‌ی معروف هالیوودی می‌انداخت. مهم‌ترین مشخصه‌ی سم الیوت هم در کنار صدای خش‌دارش، سیبل اوست؛ سیبیلی که داشتن‌اش برای آمریکایی‌های امروزی آرزوست.

‌‌‌‌‌‌‌

33. Solid Snake

«سالید اسنیک» در قسمت چهارم از مجموعه بازی‌های متال‌گیرسالید چند ده سالی پیر شده بود؛ البته که فقط از نظر ظاهری. اما در این میان سبیلی که اسنیک برای خودش دست و پا کرده بود، به‌خوبی او را شبیه کماندویی با تجربه و زبده نشان می‌داد؛ شبیه آن سربازهای کهنه‌کار شصت هفتاد ساله که با تمام تجربه‌شان دوباره به میدان جنگ فراخوانده شده‌اند. تمام این‌ها به کنار، سیبیل اسنیک خیلی به او می‌آمد.

‌‌‌‌‌

42. Captain Price

کاپیتان پرایس قسمت دوم مجموعه بازی‌های «ندای وظیفه» را که به یاد دارید. این شخصیت سبیلو در همان اول کار ‌آن‌قدر محبوب شد که طراحان اکتیویژن نتوانستند از او دل بکنند و او را در بازی‌های «جنگاوری مدرن» (Mode Warfare) در قالب شخصیتی جدید، زنده کردند. البته می‌توانید مطمئن باشید صدای گرم کاپیتان و از جان گذشتگی‌های بی‌شمارش در کنار سبیل در هرچه خاطره‌انگیزتر شدن این شخصیت تاثیربسزایی داشته.

‌‌‌‌‌

51. ‌‌Mario

بدون شک بهترین و معروف‌ترین سبیل در میان شخصیت‌های بازی‌های رایانه‌ای و ویدیوی را «ماریو» دارد. حتما از خودتان می‌پرسید ماریو ‌برای چه سبیل دارد؟ چون چند پیکسلی که کاراکتر او را در اولین بازی این مجموعه ساخته بودند، برای این‌که جذاب‌تر شوند، نیاز به مشخصه‌ای خاص داشتند. طراحان بازی هم گشتند و برای هرچه جذاب‌تر کردن‌اش سبیل را به چهره‌اش اضافه کردند. با این اوصاف می‌توان ادعا کرد اگر سیبیل ماریو نبود، شاید شخصیت او این‌قدرها هم معروف نمی‌شد. شاید ماریو این قدر محبوب نمی‌شد و در نتیجه ممکن بود متال‌گیر هم ساخته نشود. چون خود کوجیما بارها گفته بود مجموعه‌ی متال‌گیر را با الهام از سوپر ماریو ساخته است. بله! سیبیل ماریو این‌قدر مهم است.

‌‌‌‌‌‌‌‌

6انتخاب اضافه: Nobuo Uematsu

«نوبوو اوئماتسو» مهم‌ترین آهنگساز تاریخ صنعت باز‌ی‌های ویدیویی است. اگر فکر می‌کنید موفقیت‌اش به دلیل موسیقی‌های کلاسیکی است که ساخته ، در اشتباه هستید. اوئماتسو از معدود ژاپنی‌هایی است که سبیلی درست و حسابی دارد و این موضوع، عامل اصلی موفقیت‌اش است!

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 217 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:51

روز گذشته، وب‌سایت مرجع DxOMark اعلام کرد که سامسونگ گلکسی S7، بهترین دوربین را در بین تمامی گوشی‌های تولیدشده تا به امروز دارد.

گلکسی S7 توانست از وب‌سایت DxOMark، امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را کسب کند و در صدر تمام گوشی‌های موبایل قرار گیرد.

فناوری‌های منحصربه‌فرد «پیکسل دوقلو» (Dual-Pixel) در این گوشی باعث شده تا سرعت فوکوس خودکار بیش‌تر از دیگر گوشی‌های پرچم‌دار باشد. این موضوع سبب می‌شود تا تصاویر ثبت‌شده توسط گلکسی S7 و S7 Edge کاملا واضح باشند. سامسونگ ادعا کرده که این فناوری تنها در دوربین‌های گران‌قیمت DSLR وجود دارد.

Galaxy_S7_DxOMark_02

گلکسی اس 7 توانست از وب‌سایت DxOMark، امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ را کسب کند و در صدر تمام گوشی‌های موبایل قرار گیرد. رتبه‌ی دوم به طور مشترک به سونی اکسپریا Z5 پریمیوم و سامسونگ گلکسی S6 Edge پلاس اختصاص داده شده است.

Galaxy_S7_DxOMark_03

طبق گفته‌ی DxOMark، نوردهی دوربین گلکسی S7 عالی است و تصاویر ثبت‌شده در شرایط نوری ضعیف، جزئیات خوبی دارند. البته ایرادهایی هم به دوربین گلکسی S7 وارد شده که از مهم‌ترین‌شان می‌توان به از بین رفتن جزئیات تصاویر در شرایط نوری قوی اشاره کرد.

منبع: DxOMark.com

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 231 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:28

مسیریابی یکی از دغدغه‌های مسافرین و گردشگرانی است که همواره دوست دارند به مکان‌های ناشناخته سفر کنند. پیش‌ازاین با حمل نقشه‌های کاغذی حجیم و جاگیر، بر دشواری سفر خود می‌افزودیم؛ اما هم‌اکنون اپلیکیشن‌های روی گوشی‌ها و تبلت‌ها، این دغدغه را کاملا برطرف کرده‌اند. امروز به بررسی چند اپلیکیشن مسیریابی پرکاربرد می‌پردازیم؛ اپلیکیشن‌هایی که به شما در پیدا کردن مسیرها و حتی ایستگاه‌های سوخت‌رسانی کمک خواهند کرد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

     ‌‌‌‌‌

پمپ‌بنزین‌ یاب و آی‌بنزین

اگر یک بار در سفرهای گذشته‌تان، در شهری ناآشنا بنزین تمام کرده باشید، قطعا ارزش این نوع اپلیکیشن‌ها را خوب می‌دانید. اپلیکیشن پمپ‌بنزین یاب که نرم‌افزار اختصاصی شرکت پخش فراورده‌های نفتی است، با پوشش‌دهی مناطق مختلف کشور، به رانندگان و گردشگران کمک می‌کند که ایستگاه‌های پمپ بنزین، CNG و LPG و حتی نفت گاز را به‌راحتی پیدا کنند.

پمپ بنزین یاب

این اپلیکیشن به کمک GPS، به‌طور خودکار موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی کرده و با لیست کردن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی، به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از امکان مسیریابی و با ارایه‌ی نقشه‌ی راه ایستگاه‌های مختلف، به شما کمک می‌کند فاصله‌های خطی و واقعی پمپ‌بنزین‌ها را نسبت به موقعیت خود شناسایی کرده و نزدیک‌ترین محل را انتخاب کنید.

این اپلیکیشن هم‌اکنون استان‌های زیر را در محدوده‌ی داخلی، تحت پوشش قرار داده است:

 آبادان، آذربایجان شرقی، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، ایلام، بوشهر، تربت حیدریه، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زاهدان، زنجان، ساری، سبزوار، شاهرود، فارس، قزوین، قم، لرستان، میاندوآب، هرمزگان، همدان، چابهار، چالوس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان و یزد

دانلود از کافه بازار

iOS-Download

درصورتی‌که به دنبال یک اپلیکیشن جایگزین برای پمپ‌بنزین یاب هستید، بد نیست که iBenzin را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن هم به شما کمک می‌کند که نزدیک‌ترین پمپ بنزین را نسبت به موقعیت خود یافته و از طریق نقشه، مسیر را دنبال کنید.

دانلود از کافه بازار

سایجیک (Sygic)

اگر در برنامه‌های مسیریابی جستجویی انجام دهید، قطعا به متفاوت بودن اپلیکیشن Sygic پی خواهید برد. این اپلیکیشن برای هر سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است. اگر سفر شما نهایتا ۷ روزه است، می‌توانید به‌طور رایگان از این اپلیکیشن بهره‌مند شوید؛ در غیر اینصورت باید از طریق وب‌سایت مربوطه، نسبت به خرید نسخه‌ی کامل Sygic اقدام کنید.

sygic

این اپلیکیشن به‌طور آنلاین و آفلاین به کاربران سرویس‌‌دهی می‌کند و چنان با دقت کامل فاصله‌ها را محاسبه می‌کند که می‌توانید به قدم‌شمار آن هم اعتماد کنید. با استفاده از قطب‌نمای این اپلیکیشن می‌توانید جهت‌ها را به‌راحتی شناسایی کنید.

Label_Downlaod

Label_Downlaod2

Label_Downlaod3-1

گوگل مپس (Google Maps)

این روزها بسیاری از دارندگان گوشی‌‌ها و تبلت‌ها از برنامه‌ی «گوگل مپس» (Google Maps) برای جهت‌یابی و تعیین مسیر به‌طور مرتب و روزانه استفاده می‌کنند. این موضوع کاملا طبیعی است؛ چراکه این نقشه بهترین ابزار در دسترس برای کاربران اندروید و iOS است. نقشه‌ی گوگل هر روز بهتر و بهتر می‌شود و بسیاری از کاربران نمی‌دانند که تعداد زیادی ویژگی پیشرفته و میان‌بر در این برنامه وجود دارد.

google maps

مدت‌هاست که شرکت گوگل امکان نمایش ترافیک را به کاربران گوگل مپس داده تا بتوانند ترافیک لحظه‌ای خیابان‌های شهرشان را ببینند. اما برای ما ایرانی‌ها این امکان وجود نداشت. تا این‌که از چند ماه پیش این قابلیت برای پایتخت‌نشینان و ساکنین برخی دیگر از شهر‌های ایران فراهم شد.

maps

 گوگل مپس در آخرین بروزرسانی‌اش، در کنار جستجوی آنلاین، امکان جستجوی آفلاین را در اختیار کاربران در سراسر دنیا قرار داده است.

Label_Downlaod

Label_Downlaod2هیر مپس (HERE Maps)

 با اینکه بخش گوشی‌های موبایل نوکیا به وسیله‌ی مایکروسافت خریداری شده، ولی هنوز این شرکت سرویس‌های متعددی را ارایه می‌دهد که سرویس‌های مکان‌یابی و ناوبری، جزو محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. این سرویس‌ها در قالب برنامه‌ای تحت عنوان «هییر» (HERE) عرضه شده‌اند.

here

این برنامه رایگان و بدون هیچ‌گونه تبلیغات داخلی است و با دانلود نقشه‌ی کشور مورد نظر، می‌توان بدون نیاز به اینترنت از این برنامه استفاده کرد. نقشه‌ی کامل ایران در این برنامه با حجمی در حدود ۱۵۰ مگابایت قابل دانلود است. مقایسه‌ی اپلیکیشن‌های Google Maps و HERE

Label_Downlaod

Label_Downlaod2

Label_Downlaod3-1

مسیریاب و آدرس‌یاب    

اگر هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های مسیریابی بالا شما را راضی نمی‌کنند و به دنبال یک اپلیکیشن تماما فارسی هستید، بد نیست اپلیکیشن مسیریاب و آدرس‌یاب (رهاد) را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن تقریبا مشابه گوگل مپس عمل می‌کند با این تفاوت که در قسمت مسیریابی همه‌ی راهنمایی‌ها را به زبان فارسی انجام می‌دهد.

رهارد

امکان دانلود نقشه‌ها و ذخیره‌سازی مسیرها هم در این اپلیکیشن وجود دارد. این اپلیکیشن با گرفتن آدرس از شما، مسیر را در نقشه به شما نشان خواهد داد. از امکانات این اپلیکیشن ذخیره‌ی آدرس‌ها و مکان‌های شخصی شما برای مراجعات بعدی است.

دانلود از کافه بازار

‌‌‌‌

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 304 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:28

احتمالا در یکی دو هفته‌ی گذشته اخباری در خصوص برنامه‌ی جدید مایکروسافت با هدف باقی ماندن به‌عنوان یکی از ارکان اصلی صنعت تولید کنسول‌های بازی شنیده‌اید. این‌که مایکروسافت قصد دارد بزودی مکانیسمی را طراحی کند که بر اساس آن امکان ارتقا سخت‌افزاری کنسول ایکس‌باکس وان با قطعات جدیدتر و البته قوی‌تر وجود داشته باشد. این خبر در حالی منتشر شد که مایکروسافت خبر از راه‌اندازی کامل پلتفرم ویندوز10 روی جدیدترین نسل از کنسول‌های خانگی‌اش تا تابستان سال 95 خبر می‌داد.

اما حالا در اتفاقی جالب خبرگزاری «کوتاکو» خبر داده که از منابعی شنیده سونی روی یک مدل جدید از پلی‌استیشن4 با نام پلی‌استیشن4.5 کار می‌کند. البته همان‌طور که از نام این کنسول برمی‌آید، مدل 4.5 به‌نظر کنسولی می‌رسد که در میانه‌ی دو نسل هشتم و نهم عرضه خواهد شد و به‌تنهایی یک نسل جدید از کنسول‌های بازی خانگی به‌شمار نمی‌رود. به گفته‌ی کوتاکو هدف سونی از طراحی پلی‌استیشن4.5 تدارک قابلیت‌های سخت‌افزاری برای اجرای بازی‌ها در حالت 4K است. هم‌چنین سونی می‌خواهد با این مدل، کنسول‌اش را به‌چنان قدرت سخت‌افزاری برساند که تا پایان نسل هشتم، هیچ مشکلی در زمینه‌ی اجرای بازی‌هایی که بر مبنای تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) ساخته می‌شوند، وجود نداشته باشد.

در اتفاقی جالب خبرگزاری «کوتاکو» خبر داده که از منابعی شنیده سونی روی یک مدل جدید از پلی‌استیشن4 با نام پلی‌استیشن4.5 کار می‌کند.

همان‌طور که احتمالا خبر دارید، زمانی که هنوز هیچ‌کدام از کنسول‌های ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن4 به بازار عرضه نشده بودند، گمانه‌زنی‌هایی درخصوص این‌که احتمالا این دو کنسول از حالت تصویر 4K پشتیبانی می‌کنند به‌راه افتاده بود. اما در واقع این‌طور نبود و هیچ‌کدام از این دو کنسول در حال حاضر نمی‌توانند از این کیفیت تصویر پشتیبانی کنند.

البته طبق معمول تماس مسوولان خبرگزاری کوتاکو با سونی بی‌نتیجه مانده. مسوولان سونی در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارند در آینده یک مدل جدیدتر از کنسول پلی‌استیشن4 عرضه کنند، هیچ پاسخ درست و درمانی نداده‌اند و صرفا به این‌که نمی‌توانند به این شایعات واکنشی نشان بدهند، بسنده کرده‌اند.

هنوز معلوم نیست پلی‌استیشن4.5 قرار است از چه مکانیسمی برای ارتقا سخت‌افزاری کنسول نسل هشتمی سونی استفاده کند. این احتمال وجود دارد که سونی سازوکاری بیاندیشد تا بازی‌کننده‌ها با باز کردن قاب کنسول‌شان قطعه‌ای سخت‌افزاری به آن اضفه کنند. حتی ممکن است این قطعه از بیرون و از طریق درگاه‌های پلی‌استیشن4 به آن وصل شود. البته برخی هم معتقدند که پلی‌استیشن4.5 یک محصول جدید خواهد بود که با تغییراتی که در مبدا و کارخانه در آن ایجاد شده، به بازار عرضه خواهد شد.

هرچه هست باید حداقل تا نمایشگاه E3 که خرداد ماه سال 95 برگزار می‌شود صبر کنیم. به‌احتمال بسیار قوی هر دو شرکت سونی و مایکروسافت در این نمایشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت.

منبع: ubergizmo

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 227 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 13:28

تعطیلات نوروز بهترین زمان برای انجام کارهای عقب افتاده است. کارهایی مثل مطالعه‌ی کتاب‌هایی که خیلی پیش‌تر خریده‌اید اما فرصت خواندن‌شان را نداشته‌اید. یا حتی فیلم‌هایی که خیلی وقت است دانلود‌شان کرده‌اید، اما فرصت پیدا نکرده‌اید آن‌ها را ببینید. به‌همین خاطر تصمیم گرفتیم در مجموعه‌ای از مقالات کوتاه تعدادی از فیلم‌های منتخب سال 2015 میلادی را معرفی کنیم تا اگر هنوز آن‌ها را ندیده‌اید از فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرید.

هنوز دو شب تا آغاز سال نو باقی مانده و بهترین زمان برای دیدن یک فیلم سینمایی بلند است. منظورمان از بلند در این‌جا یعنی خیلی بلند. به‌عنوان اولین فیلم از مجموعه مقالات معرفی فیلم‌هایی نوروزی «مریخی» (The Martian)، جدیدترین ساخته‌ی «ریدلی اسکات» را برای‌تان درنظر گرفته‌ایم. اگر پیش‌تر فیلم را دانلود کرده‌اید، همین امشب سر فرصت به‌تماشای‌اش بنشینید. البته خیلی‌ها معتقدند مریخی فقط ارزش یک بار دیدن دارد؛ اما می‌توانید مطمئن باشید برای بار دوم و سوم هم می‌توان این فیلم را که سراسر پر از ریزه‌کاری است، دیدو البته از دیدن‌اش هم لذت برد.

The_Martian_1

قصه‌ی مریخی درباره‌ی گروهی از کاوشگران فضایی ناسا است که به مریخ سفر کرده‌اند تا روی شرایط مختلف جوی این سیاره آزمایش انجام بدهند. توفانی در می‌گیرد و گروه را مجبور می‌کند تا برخلاف برنامه‌ریزی قبلی، زودتر مریخ را ترک کند. در جریان برنامه‌ی خروج یکی از این کاوشگران که نقش‌اش را «مت دیمون» بازی می‌کند، دچار حادثه می‌شود. بقیه‌ی اعضای گروه هم به‌تصور این‌که او جان‌اش را از دست داده، با سفینه‌ی خروج، مریخ را ترک می‌کنند. فضانورد قصه که جان سالم از این ماجرا بدر برده تمام تلاش‌اش را به‌کار می‌بندد تا با زمین تماس بگیرد و مسوولان ناسا را از زنده بودن‌اش آگاه کند. در ادامه‌ی ماجرا هم ناسا تلاش همه جانبه‌ای را آغاز می‌کند تا این فضانورد را زنده به زمین برگرداند.

اگر از طرفداران پروپاقرص فیلم‌هایی با ژانر فضا و فضانوردی هستید، جدیدترین ساخته‌ی اسکات یکی از بهترین انتخاب‌های نوروزی شماست. البته توجه داشته باشید که نباید این فیلم را با فیلم‌هایی مثل «بین ستاره‌ای» (Interstellar) مقایسه کنید. چون آن‌چه مریخی می‌خواهد پیش روی بیننده‌های‌اش قرار بدهد زمین تا آسمان با فیلم‌هایی مثل بین ستاره‌ای تفاوت دارد. فیلم سینمایی مریخی در هشتاد و هشتمین دوره از جوایز اسکار در چندین رشته نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار شده بود.

قبل از دیدن مریخی توصیه می‌کنیم این مطالب را هم بخوانید:

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 210 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 1:16

در حالی که آخرین روزهای سال 94 را پشت‌سر می‌گذاریم و تعطیلات سال نو را در پیش داریم، بد نیست به سراغ بازی «متال گیر سالید 5: درد فانتوم» (Metal Gear Solid 5: Phantom Pain) بروید. آخرین قسمت از مجموعه بازی‌های متال گیر سالید بار دیگر شما را در نقش «اسنیک» یا (Big Boss) قرار می‌دهد. قهرمان دوست داشتنی این مجموعه بازی‌ها این بار راهی افغانستان و آفریقا می‌شود تا ماجراجویی‌های جدیدی را پیش روی بازی‌کننده‌ها قرار دهد. این بازی آخرین ساخته‌ی «هیدئو کوجیما» (Hideo Kojima) به شمار می‌رود و پس از آن هم استودیوی کونامی را ترک کرد تا دیگر شاهد ساخته شدن متال گیر جدید از طرف او نباشیم.

جدیدترین قسمت از مجموعه‌ بازی‌های متال گیر سالید یک تجربه‌ی فوق‌العاده را روی کنسول‌های نسل هشتمی و کامپیوتر‌های شخصی پیش روی بازی‌کننده‌ها قرار می‌دهد. بعد از اینکه بازی را در کنسول خودتان قرار دادید و چند گیگابایت آن را بروزرسانی کردید، می‌توانید ماجراجویی خودتان را در این بازی آغاز کنید. از همان لحظه‌ای که وارد بازی می‌شوید، گرافیک نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. اینجاست که به این نتیجه می‌رسید که هشت سال صبر برای تجربه‌ی جدیدترین قسمت متال گیر سالید ارزاش داشته است.

به این دلیل بازی متال گیر سالید 5: درد فانتوم را قبل از فرارسیدن سال 95 به شما معرفی کردیم که زمان کافی برای به پایان رساندن آن داشته باشید.

نام بازی: Metal Gear Solid 5: Phantom Pain

سبک: اکشن ماجراجویی- مخفی‌کاری

سازنده: Kojima Productions

ناشر: Konami Digital Entertainment

پلتفرم:‌ Xbox One، PlayStation 4، PC، Xbox 360، PlayStation 3

‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 183 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:15

شرکت ال‌جی اعلام کرد که پرچم‌دار جدیدش یعنی G5، از تاریخ ۱۱ فروردین به‌صورت جهانی وارد بازار خواهد شد. به‌علاوه قیمت برخی از ماژول‌های این گوشی هم مشخص شده است.

پرچم‌دار جدید شرکت LG که از بدنه‌ای با طراحی ماژولار بهره می‌برد، از ۱۱ فروردین قابل خریداری خواهد بود. ال‌جی اعلام کرد که قیمت ماژول‌های G5 در کشورهای مختلف، متفاوت است ولی به‌طورکلی، ماژول دوربین Cam Plus قیمتی معادل ۸۵ دلار داشته و ماژول بلندگوی Bang & Olufsen DAC هم، ۱۶۰ دلار خواهد بود. قیمت سایر قطعات جانبی G5 مثل LG 360 VR هنوز مشخص نشده است.

با توجه به اینکه فروش جهانی سامسونگ گلکسی S7 از هفته‌ی گذشته آغاز شده بود، تاخیر زیاد در عرضه‌ی جهانی LG G5، چندان به نفع این شرکت کره‌ای نخواهد بود.

این مطالب را هم از دست ندهید:

[گالری تصاویر] نگاه اولیه به ال‌جی G5 در دیجی‌کالا مگ

[ویدیو] نگاه اولیه به ال‌جی G5 در دیجی‌کالا مگ

جدول مقایسه‌ی برترین گوشی‌های اندرویدی

منبع: Korea Herald

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 185 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:15

نزدیک به ۶۸ میلیون سال پیش و در اواخر دوره‌ی «کرتاسه» (Cretaceous) و در غرب آمریکای شمالی، دایناسوری با پوشش زرهی به نام «انکیلوساروس» (Ankylosaurus) می‌زیسته است. این دایناسور هم دوره‌ی «تایرانوساروس» و «تریسراتپس» بوده و اولین بار در سال ۱۹۰۶ و در ایالت مونتانا کشف شد.

Ankylosaurus_01

بهترین لغت برای توصیف انکیلوساروس، «تانک» است. بدن ۶ متری و ۶ تنی این دایناسور، توسط انواع و اقسام زره‌ها و پوشش‌های ضخیم پوشیده شده و انتهای دم‌اش، یک توده‌ی بزرگ گرز مانند قرار دارد. استخوان‌های کتف این دایناسور، برای استحکام و قدرت بیش‌تر، به هم جوش خورده‌اند یا به عبارتی دیگر، با هم آمیخته شده‌اند. همین موضوع باعث شده تا نام انکیلوساروس (به معنای سوسمار آمیخته‌شده) برای‌اش انتخاب شود.

برجسته‌ترین ویژگی انکیلوساروس، زره‌ی ضخیم و مستحکم‌اش است. در کنار این زره‌ی تخت که کل قسمت پشت جانور را پوشش می‌داد، صفحات ضخیم و استخوانی‌ای هم، در اطراف گردن و شانه‌ی انکیلوساروس وجود داشت. از‌آنجایی‌که دایناسورهای گوشت‌خوار برای از پادرآوردن طعمه، به گردن‌اش حمله می‌کنند، وجود این صفحات در اطراف گردن انکیلوساروس، سلاح دفاعی بسیار مفیدی در مقابل حمله‌ی تایرانوساروس خواهد بود.

Ankylosaurus_03

اما از قسمت‌های دفاعی که بگذریم، به سلاح اصلی انکیلوساروس، یعنی گرز انتهای دم‌اش می‌رسیم. این گرز از دو قسمت استخوانی بزرگ به‌علاوه یک لایه استخوان در میانه‌ی این دو تشکیل شده است. البته، فسیل‌های دیگری هم از دم این دایناسور کشف شد که قسمت میانی را نداشت و دو قسمت اصلی گرز، به چسبیده بودند. این چسبندگی باعث افزایش قدرت ضربه‌ی این گرز می‌شد. ضخامت این قسمت نزدیک به ۴۵ سانتی‌متر است. این گرز به قدری قدرتمند است که ضربه‌ی آن می‌تواند به راحتی استخوان‌ها و آرواره‌ی دایناسورهای مهاجم را خرد کند. در سال ۱۹۷۹، محققان کشف کردند که عضله‌های بسیار قدرتمندی این گرز را کنترل می‌کنند و می‌توانند شتاب زیادی را موقع حرکت دادن‌اش، تولید کنند.

انکیلوساروس یک دایناسور گیاه‌خوار بود و دندان‌های کوچکی داشت. به‌علاوه، پوسیدگی دندان‌های فسیل‌ها، نشان می‌دهد که انکیلوساروس‌ها برخلاف گیاه‌خواران بزرگ‌تر، مدت زمان قابل توجهی را صرف جویدن غذا می‌کردند.

Ankylosaurus_02

استخوان‌های زیادی از این دایناسور در ۱۰۰ سال گذشته کشف شده ولی هیچ‌گاه اسکلت کامل یک انکیلوساروس، پیدا نشده است.

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 204 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:31

«ناتان دریک» (Nathan Drake)، قهرمان نسل هفتم کنسول‌های بازی، تا چند ماه دیگر جدیدترین و در عین حال آخرین ماجراجویی‌اش را تجربه خواهد کرد. بازی‌کننده‌ها هم مشتاقانه منتظرند تا در آخرین فصل از داستان یک دزد دوست داشتنی با او همراه بشوند.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End اولین قدرت‌نمایی جدی استودیوی «ناتی داگ» روی کنسول «پلی استیشن 4» (Playstation 4) خواهد بود. البته این استودیو قبلا نسخه‌ی بازسازی شده‌ی عنوان The Last of Us را هم برای این پلتفرم راهی بازار کرده بود. جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های Uncharted که براساس گفته‌ی سازندگان، پایان ماجراهای ناتان دریک و یارانش خواهد بود، از این نظر برای علاقه‌مندان بسیار مهم است که نه تنها می‌تواند قدرت کنسول نسل هشتمی سونی را به نمایش بگذارد، بلکه قطعا استانداردهای جدیدی را به صنعت بازی‌های کامپیوتری اضافه می‌کند که در سال‌های آینده همه‌ی استودیوهای بازی‌سازی از آن‌ها در بازی‌های خودشان استفاده خواهند کرد. وجود چنین مواردی باعث شد که مجموعه بازی‌های «توم‌ریدر» (Tomb Raider) به چیزی تبدیل شود که در بازی «خیزش توم‌ریدر» بازی‌کننده‌ها را شگفت‌زده کرد.

قسمت چهارم مجموعه بازی‌های Uncharted از نمایشگاه E3 سال گذشته ما را منتظر خودش نگه‌داشته و نمایش‌های جدید این بازی در مراسم Playstation Experience هم صبر کردن برای تجربه‌ی این عنوان را به کار سختی تبدیل کرده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آخرین جنگ صلیبی!

استودیوی «ناتی داگ» برای اینکه چهارمین قسمت از مجموعه بازی‌های Uncharted بیش از پیش مورد توجه بازی‌کننده‌ها قرار بگیرد و یک پایان خوب را هم برای «ناتان دریک» به نمایش در بیاورد، در بخش داستانی پیچیدگی‌های مختلفی را به وجود آورده است. «ناتی داگ» در تمام این سال‌ها نشان داده در قسمت داستان‌سرایی به بلوغ بیشتری دست پیدا کرده که اوج آن در The Last of Us به نمایش در آمد. این استودیو داستان Uncharted 4 را با حال و هوایی بزرگ‌سالانه سروشکل داده و به زندگی شخصی ناتان دریک بیش از پیش می‌پردازد. ناتی داگ گفته دست به ریسک‌های زیادی برای خلق داستان این عنوان زده و با توجه به درس‌هایی که از بازی The Last of Us گرفته، دیگر ترسی از موضوعات مختلف ندارد و سعی کرده داستان بازی از بسیاری جهات یک چیز کاملا جدید باشد.

در این بازی برای اولین‌بار با برادر ناتان که «سم دریک» (Sam Drake) نام دارد، روبرو می‌شوید. برادری که ناتان برای سال‌ها فکر می‌کرده مرده است و به یک‌باره با او روبه‌رو می‌شود. با توجه به اطلاعات منتشر شده، سم در یکی از ماجراجویی‌هایش در کنار ناتان، یک نگهبان را می‌کشد و این موضوع باعث می‌شود که ماموران امنیتی به سمت آن‌ها تیراندازی کنند. یکی از تیرها به سم می‌خورد و‌ او نمی‌تواند برادرش را همراهی کند. ناتان سعی می‌کند سم را پیدا کند اما تمام سرنخ‌ها به کشته شدن برادرش منتهی می‌شوند. سم به 15 سال زندان محکوم می‌شود و پس از آزادی، برادرش را پیدا می‌کند. این صحنه‌ی جالب در تریلری زیبا به نمایش درآمد که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌

در این بازی برای اولین‌بار با برادر ناتان که «سم دریک» (Sam Drake) نام دارد، روبه‌رو می‌شوید. برادری که ناتان برای سال‌ها فکر می‌کرده مرده است.

اتفاقات بازی از جایی شروع می‌شوند که سم، ناتان را پیدا می‌کند. ناتان پس از اتفاقاتی که در Uncharted 3: Drake’s Deception رخ داد، دیگر به عنوان یک شکارچی آثار باستانی فعالیت نمی‌کند و زندگی تازه‌ای را با «النا فیشر» (Elena Fisher) که در قسمت‌های قبلی این مجموعه بازی‌ها هم حضور داشت، شروع کرده است؛ اما زمانی که سروکله‌ی سم پیدا می‌شود، دنیای آرام ناتان از بین می‌رود. سم یک ماجراجویی جدید را برای این دزد باز نشسته به همراه می‌آورد که به نظر می‌رسد پایان خوشایندی ندارد.

Sam Drake

ناتان و برادرش سم

اتفاقاتی که در این بازی رخ می‌دهند، شخصیت‌های بازی را با دختری به نام «نادین راس» (Nadine Ross) آشنا می‌کنند. او رهبر یک گروه خلافکار در آفریقای جنوبی است که با گروهش موانع زیادی برای ناتان و برادرش به وجود می‌آورند تا نتوانند گنجینه‌ی مربوط به یک دزد دریایی که در ماداگاسکار پنهان شده را پیدا کنند.

در حالی که در قسمت چهارم همچنان «روندبازی» (GamePlay) شامل دویدن، پریدن، کشتن دشمنان و المان‌های «سکوبازی» (Platformer) مختلف است، سازندگان ویژگی‌های جدیدی را هم به این عنوان اضافه کرده‌اند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت انتخاب دیالوگ‌ اشاره کرد. این ویژگی شبیه به بازی Heavy Rain یا برخی عنوان‌های نقش آفرینی طراحی شده و بازی‌کننده‌ها می‌توانند از بین چند موضوع مختلف برای صحبت کردن، یکی را انتخاب کنند و بازی را ادامه دهند. هنوز شکل کارکرد این ویژگی در بازی به صورت کامل مشخص نشده؛ اما بعید به نظر می‌رسد که اضافه شدن این قابلیت، روند بازی را به سمت عنوان‌های نقش آفرینی ببرد. البته احتمال دارد که انتخاب دیالوگ‌ها تغییراتی را در بازی به وجود بیاورند که اگر این چنین باشد، ارزش چند بار بازی کردن این عنوان بیشتر می‌شود.

uncharted 4

صحنه‌ی انتخاب دیالوگ‌ها

در حالی که در قسمت چهارم همچنان «روندبازی» (GamePlay) شامل دویدن، پریدن، کشتن دشمنان و المان‌های «سکوبازی» (Platformer) مختلف است، سازندگان ویژگی‌های جدیدی را هم به این عنوان اضافه کرده‌اند. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به قابلیت انتخاب دیالوگ‌ اشاره کرد.

‌‌‌‌‌

معبد مرگ

یکی دیگر از ویژگی‌های جدید این عنوان حالت تقریبا Open-World آن است. این بازی به شکل عنوان‌هایی مانند GTA ساخته نشده، اما مراحل آن شامل محیط‌های بسیار بزرگی می‌شوند که آزادی عمل بیشتری در مقایسه با نسخه‌های قبلی به بازی‌کننده‌ها می‌دهند.

اگر دمویی که در نمایشگاه E3‌ از این بازی به نمایش درآمد را مشاهده کرده باشید، قطعا بخش رانندگی آن نظر شما را به سمت خودش جلب کرده است. خوشبختانه رانندگی تنها مختص این مرحله از بازی نمی‌شود و بازی‌کننده‌ها در مراحل دیگر هم توانایی انجام دادن چنین کاری را خواهند داشت؛ اما این قسمت به شکل اختیاری پیش روی بازی‌کننده قرار می‌گیرد. می‌توانید در یک مرحله سوار اتومبیل شوید و آن را به پایان برسانید یا می‌توانید از روش‌های کلاسیک این مجموعه بازی‌ها که شامل دویدن و بالارفتن از در و دیوار می‌شود، استفاده کنید. قسمت رانندگی هم در کنار بخش‌هایی مانند تیراندازی، جستجوی مکان‌های مختلف و المان‌های QTE به بخشی از هسته‌ی بازی تبدیل شده و در شرایط خاص می‌توان از آن استفاده کرد.

بازی Uncharted 4 این اجازه را به بازی‌کننده‌ها می‌دهد تا به هر شکل که دوست دارند، بازی را ادامه دهند. محدودیت‌ها در این بازی به حداقل رسیده است. در همان مرحله‌ای که در E3 به نمایش درآمد، مسیرهای زیادی وجود دارد. در حالی که تمام مسیرها به یک مقصد می‌رسند، بازی‌کننده‌ها در هرکدام از مسیرها، اتفاقات مختلفی را تجربه می‌کنند.

روند اصلی بازی براساس تیراندازی و پنهان شدن پشت کاورهای مختلف طراحی شده است. برای اینکه بتوانید از نبردها جان سالم بدر ببرید، باید از آیتم‌هایی که در محیط قرار گرفته‌اند استفاده کنید و پشت آن‌ها پنهان شوید. برای در امان ماندن از دست دشمنان باید جای خودتان را به سرعت عوض کنید و در این بین هم می‌توانید با انواع و اقسام سلاح‌هایی که در اختیار دارید، دشمنان را از بین ببرید.

بازی Uncharted 4 این اجازه را به بازی‌کننده‌ها می‌دهد تا به هر شکل که دوست دارند، بازی را ادامه دهند. محدودیت‌ها در این بازی به حداقل رسیده است.

سازندگان بازی به این موضوع اشاره می‌کنند که بازی‌کننده‌ها می‌توانند به هرجایی که می‌بینند بروند. این عنوان گیمر را محدود نمی‌کند که در محیط خاصی قرار بگیرد و تنها یکسری فعالیت را انجام دهد. در حالی که بازی به شکل خوبی کارگردانی شده و روند داستانی به صورت خطی دنبال می‌شود، روندبازی به گونه‌ای پیاده‌سازی شده که حس خطی بودن به حداقل برسد و آزادی عمل بیشتری در بازی احساس شود. بازی‌کننده‌ها می‌توانند خودشان را سرگرم گشت و گذار در محیط بازی کنند و زمانی که می‌خواهند بازی را ادامه دهند با دیدن یک صحنه‌ی حساس و هیجان انگیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. همین بزرگ بودن بازی در مقایسه با قسمت‌های قبلی باعث شد که تاریخ عرضه‌ی Uncharted 4 به بهار 2016 منتقل شود.

اگر قسمت‌های قبلی را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این مجموعه بازی‌ها صحنه‌های سینمایی مختلفی را پیش روی کاربران قرار می‌دهند. یکی دیگر از دلایل تاخیر این بازی وجود صحنه‌های سینمایی متعدد بود. سازندگان این بازی که در کارنامه‌ی خودشان عنوان The Last of Us را هم دارند، می‌خواهند کاری کنند که صحنه‌های سینمایی Uncharted 4 بهتر از هر عنوانی باشد که تا این لحظه ساخته‌اند.

صحنه‌های سینمایی تنها بخشی به شمار نمی‌آید که Uncharted 4 سعی دارد به واسطه‌ی آن به عنوانی بهتر از The Last of Us تبدیل شود. تیم‌سازنده به تمام انتقادهایی که درباره‌ی هوش مصنوعی بازی The Last of Us شده بود گوش کرده و هوش مصنوعی به شکلی تغییر کرده که بتوان از آن در بخش‌های مخفی‌کاری که برای Uncharted 4 طراحی شده، استفاده کرد. استودیوی ناتی داگ می‌گوید که این بازی المان‌های مخفی‌کاری کاملا جدیدی دارد که در مقایسه با المان‌های مخفی‌کاری موجود در The Last of Us سریع‌تر هستند. هوش مصنوعی در قسمت چهارم سرعت بیشتری دارد و دشمنان سریع‌تر از خودشان واکنش نشان می‌دهند. این موضوع باعث شده که روندبازی در قسمت‌های اکشن  و مخفی‌کاری سریع‌تر شود.

هوش مصنوعی در قسمت چهارم سرعت بیشتری دارد و دشمنان سریع‌تر از خودشان واکنش نشان می‌دهند.

با توجه به تریلرهای منتشر شده، صحنه‌های اکشن و درگیری‌های تن به تن همچنان در بازی دیده می‌شوند. چیزی که در تمام بازی مخصوصا در صحنه‌های اکشن نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند، انیمیشن‌های طراحی شده برای قهرمان اصلی بازی است. «ناتان دریک» به هر اتفاقی که در اطرافش رخ می‌دهد واکنش نشان می‌دهد و به همین دلیل نگاه کردن به روندبازی همیشه شما را هیجان‌زده خواهد کرد.

Uncharted 4 QTE

صحنه‌های QTE همچنان در بازی دیده می‌شوند.

قلمرو جمجمه بلورین

گرافیک بازی همچنان شما را شگفت‌زده می‌کند. اگر به بازی‌های کامپیوتری هم علاقه‌ای نداشته باشید، این عنوان شما را مجبور می‌کند که صحنه‌های زیبای آن را تماشا کنید. تنوع رنگ‌بندی‌ها در این بازی بسیار زیاد است و به واسطه‌ی کیفیت بالای بافت‌ها، جزییات کاملی را در محیط مشاهده می‌کنید. این گرافیک خوب زمانی بیشتر جلب توجه می‌کند که پای فیزیک هم به میان می‌آید. در صحنه‌های اکشن مشاهده خواهید کرد که آیتم‌های زیادی از بین می‌روند. بیشتر اجسامی که در محیط بازی دیده می‌شوند، قابلیت تخریب پذیری دارند و ترکیب آن‌ها با کارهایی که در جریان روندبازی صورت می‌گیرد، صحنه‌ها را برای گیمرها جذاب‌تر می‌کنند.

البته بد نیست بدانید که گروهی به نام ICE TEAM‌ وظیفه‌ی ساخت تکنولوژی‌های لازم برای موتور پایه‌ی این عنوان را به‌دست گرفته‌اند. گروه ICE TEAM بخشی از شرکت سونی به شمار می‌رود که وظیفه‌ی ساخت تکنولوژی‌های مختلف برای استودیوهای بازی‌سازی این شرکت را برعهده دارد. البته از آنجایی که ICE TEAM بخشی از استودیوی «ناتی داگ» به شمار می‌رود، این گروه جدیدترین تکنولوژی‌های خودش را اول در اختیار این استودیو می‌گذارد. وجود چنین تیمی در کنار تیم‌سازنده‌ی Uncharted 4 باعث شده که بازی‌های این شرکت همیشه از نظر گرافیکی یک سرو گردن از بازی‌های موجود و حتی بازی‌های شرکت سونی بهتر باشد. وقتی محیط‌های جنگلی با درختان بسیار و محیط‌های شهری با مردمی که به انجام دادن کارهای روزمره‌ی خودشان مشغول هستند را نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که ICE TEAM‌ ابزارهای مختلفی با در نظر گرفتن نیاز استودیوی «ناتی داگ» برای ساخت بازی Uncharted 4 تولید کرده است.

گروهی به نام ICE TEAM‌ وظیفه‌ی ساخت تکنولوژی‌های لازم برای موتور پایه‌ی این عنوان را به‌دست گرفته‌اند.

بازی Uncharted 4: A Thief’s End قرار بود در تاریخ 7 اردیبهشت سال 95 (26 آوریل 2016) به شکل انحصاری برای کنسول «پلی استیشن 4» (PlayStation 4) راهی بازار شود؛ اما شرکت سونی اعلام کرد که این عنوان با کمی تاخیر در تاریخ 21 اردیبهشت ماه عرضه می‌شود. این بازی که یکی از مورد انتظارترین عنوان‌های سال 2016 به شمار می‌رود و از هم اکنون شانس زیادی برای دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال 2016 دارد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌uncharted 4

‌‌‌‌‌

نام بازی: Uncharted 4: A Thief’s End

سازنده: Naughty Dog

تهیه کننده: Sony Computer Entertainment

سبک: اکشن سوم-‌شخص

پلتفرم: Playstation 4

تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 95

در ادامه می‌توانید جدیدترین تریلر منتشر شده از این عنوان را هم مشاهده کنید:

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 266 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 18:31

شرکت چینی هوآوی خبر از همکاری با «لیونل مسی» داده. مسی به عنوان سفیر جهانی برند هوآوی انتخاب شده است. با اینکه قیمت قرارداد مسی و هوآوی مشخص نیست، اما از گوشه و کنار شنیده‌ایم که هوآوی قرار است سالانه هشت میلیون یورو به لئو مسی بدهد.

شرکت هوآوی در بیانیه‌ای درباره‌ی قراردادشان با مسی گفته است: “همکاری با لیونل مسی، ارتباط بالای برند ما با مخاطب‌ها و ارزش این اتصال را نشان می‌دهد. برای اینکه اتصالی به این بزرگی برگزار کنیم، باید ارزش تمام تجربیات و آموخته‌های‌مان، و اینکه از کجا به اینجا رسیده‌ایم را بدانیم. کسانی که این موضوع را درک می‌کنند، می‌دانند که ما به دنبال موفقیت نیستیم. بلکه به دنبال چالش‌ها و بهتر شدن هستیم. به همین دلیل هم همکاری هوآوی و لیونل مسی، بسیار به جا است.”

Huawei-Messi1

شرکت هوآوی در چند سال اخیر در تیم‌های مختلفی مثل América، Santa Fe، Arsenal، Atlético de Madrid یا AC Milan سرمایه‌گاری کرده است. «روبرت لواندوسکی» سفیر برند هوآوی در اروپای مرکزی و اروپای شرقی است و «الکسیس سانچز» هم این وظیفه را در شیلی بر عهده دارد.

Lionel-Messi-Huawei1

هوآوی پس از دو شرکت اپل و سامسونگ، سومین برند بزرگ سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا است.

منبع: Fonearena

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 183 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:17

حتما تجربه کرده‌اید گاهی اوقات پیش از خواب، با خود قرار می‌گذارید که صبح راس ساعت مشخصی برخیزید. درحالی که هیچ ساعتی را کوک نکرده‌اید، خود به خود مثلا راس ساعت ۵ صبح از خواب بیدار می‌شوید. البته بسیاری از افراد این قابلیت را ندارند و سر ساعت از خواب بیدار نمی‌شوند. آدم‌هایی را می‌شناسیم که به نظر می‌رسد هیچ احساسی نسبت به زمان ندارند. مثلا ساعت‌ها برای ایمیلی که خیلی فوری باید ارسال کنند وقت می‌گذارند و انتظار دارند مسیری که رانندگی در آن یک ساعت زمان می‌برد را ۲۰ دقیقه‌ای طی کنند. معمولا این افراد همیشه دیر به قرارهای خود می‌رسند. البته برای خود آن‌ها این اتفاقات اصلا مهم نیست، ولی برای ما که خارج از دنیای آن‌ها هستیم، حسابی اعصاب خردکن است. ولی چرا احساس آدم‌ها نسبت به گذر زمان متفاوت است؟

انسان همانند بسیاری از حیوانات، به خوبی می‌تواند گذر زمان را درک کند. تقریبا هر عملی که در مغز و بدن ما انجام می‌گیرد، نیازمند نظم و دقتی در حد میلی‌ثانیه است. بدون درک دقیق از زمان، انسان نمی‌تواند یاد بگیرد یا صحبت و حرکت کند. عصب‌شناسی از دانشگاه نیویورک به نام «لیلیا دواچی» (Lilia Davachi) می‌گوید: «ما خیلی متوجه این اتفاق نیستیم، ولی حتی قدم زدن در خیابان به زمان‌سنجی دقیق احتیاج دارد.» به هنگام راه رفتن، ماهیچه‌ها منقبض و مفصل‌ها با هماهنگی خیلی دقیق نسبت به ماهیچه‌ها در جای خود محکم می‌شوند، این فرایند مثل یک سمفونی ادامه پیدا می‌کند. دواچی می‌گوید که احساس زمان، در حرکت کردن ما، در عمل کردن ما و در درک ما از جهان تاثیر بنیادین دارد.

پژوهش بر روی درک انسان از زمان که سنگ بنای تمام رفتارهای ماست، کار بسیار مشکلی است. یک عصب‌شناس شناختی به نام «پیتر تسه» (Peter Tse) از کالج «دارتموث» (Dartmouth) می‌گوید: «پژوهش در این زمینه درست مثل قدم گذاشتن در باتلاق است.» یافتن پاسخ این پرسش بسیار مشکل است، سوال درباره‌ی نحوه‌ی کارکرد زمان‌سنج‌های عصبی بسیار پیچیده‌‌ای در بدن انسان است که یکدیگر را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که مغز ما دارای ساعت‌های متعددی است که در قسمت‌های مختلف مغز قرار گرفته‌اند و هرکدام با سرعتی متفاوت کار می‌کنند. بعضی از قسمت‌های مغز میلی‌ثانیه‌ها را سنجش می‌کنند و بعضی مراکز دیگر، دهه‌ها را زیر نظر دارند. بعضی از زمان‌سنج‌های عصبی، حرکات بدن را مدیریت می‌کنند و برخی از آن‌ها نظاره‌گر اطلاعاتی هستند که از حواس مختلف وارد مغز می‌شود. بعضی از قسمت‌های مغز می‌توانند زمان‌های آینده را پیش‌بینی کنند و این درحالیست که زمان‌سنجی خاطرات گذشته در جای دیگری از مغز اتفاق می‌افتد.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که مغز ما دارای ساعت‌های متعددی است که در در قسمت‌های مختلف مغز قرار گرفته‌اند و هرکدام با سرعتی متفاوت کار می‌کنند.

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که مغز ما دارای ساعت‌های متعددی است که در در قسمت‌های مختلف مغز قرار گرفته‌اند و هرکدام با سرعتی متفاوت کار می‌کنند.

توزیع ناهمگون این ساعت‌ها در مغز باعث شده که دانشمندان بر سر کشف چگونگی ارتباط این ساعت‌ها برای درک دقیق از جهان بیرون تمرکز کنند. درک عمیق‌تر از چگونگی کارکرد زمان‌سنج‌های مغز، می‌تواند پدیده‌ای کاملا بزرگتر را برای ما آشکار کند، اینکه مغز چگونه واقعیت را برای خود می‌سازد. بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که مغز گاهی اوقات زمان را برای خود منقبض و منبسط می‌کند یا آن را پیچ و تاب می‌دهد. تغییر احساسات، میزان تمرکز، داروها و امراضی مثل شیزوفرنیا می‌توانند روی درک متفاوت انسان از زمان تاثیر بگذارند.

انقباض و انبساط زمان

آقای تسه می‌گوید: «مغز انسان فقط دارای یک ساعت نیست و نباید برای شناخت زمان‌سنجی مغز به دنبال پاسخی ساده باشیم، در ضمن زمان‌سنجی مغز همیشه خیلی دقیق نیست. گاهی اوقات زمان می‌تواند برای مغز کاملا کند بگذرد و هنگامی دیگر، کاملا برق‌آسا باشد.» بسیاری از مردم تجربیاتی این‌چنینی داشته‌اند. بعضی از تجربیات می‌توانند درک ما از زمان را کاملا آهسته کنند و دنیای پیرامون ما را اصطلاحا روی «اسلوموشن» بگذارند. مثلا اگر در خودرویی باشید که دارد تصادف می‌کند، یا چتربازی در حال سقوط کردن باشید، زمان به نظر شما خیلی دیر می‌گذرد. در پژوهشی که سال ۲۰۱۳ انجام شد، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که گاهی اوقات مردم زمان را طولانی‌تر از چیزی که واقعا می‌گذرد حس می‌کنند.

گاهی اوقات زمان می‌تواند برای مغز کاملا کند بگذرد و هنگامی دیگر، کاملا برق‌آسا باشد.

احساسات هم می‌توانند حس گذشت زمان را کند یا سریع کنند. مثلا نگاه کردن به چهره‌ی عصبانی یک انسان یا عنکبوت‌های ترسناک نیز باعث می‌شود که مردم فکر کنند زمان دیر می‌گذرد.

احساسات که هیچ، حتی اتفاقات خیلی ساده‌ای مثل تغییرات دمایی هم می‌تواند منجر به تفاوت درک ما از زمان شود. در پژوهشی، نشان داده شد که یک ساعت راه رفتن مردان بر روی تردمیل در اتاقی گرم، باعث می‌شود که زمان برای آن‌ها سریع‌تر بگذرد.

بعد از یک ساعت، از شرکت‌کنندگان در پژوهش خواسته شد که پس از ۳ ثانیه بر روی ماوس کامپیوتر کلیک کنند. در کمال تعجب آن‌ها به طور متوسط در عرض ۲.۶ ثانیه کلیک کردند. جالب این‌جاست که وقتی بدن آن‌ها خنک بود دقیقا راس همان ۳ ثانیه کلیک می‌کردند. بعد از ۱۰ روز هم‌دمایی با هوای‌گرم،‌ شرکت‌کنندگان دیگر درباره‌ی گذشت زمان اشتباه نمی‌کردند. نتیجه‌ی این پژوهش ماه مارس ۲۰۱۵ در ژورنال بین‌المللی «سایکوفیزیولوژی» (Psychophysiology)‌ چاپ شد. نتیجه‌ی این آزمایش با داده‌های قبلی که تب‌کردن می‌تواند منجر به تغییر درک از گذشت زمان شود همخوانی دارد.

قارچ‌های توهم‌زا و موادمخدری مثل کوکایین و LSD و بعضی بیماری‌ها می‌توانند درک مغز از زمان را تغییر دهد. کودکانی که دچار اختلال تمرکز و بیش‌فعالی هستند، در تشخیص بازه‌های زمانی مشکل دارند. بیماری پارکینسون و بیماری هانتینگتون نیز باعث می‌شود که آدم در تشخیص ثانیه‌ها و میلی‌ثانیه‌ها دچار مشکل شود.

درک عمیق‌تر از چگونگی کارکرد زمان‌سنج‌های مغز، می‌تواند پدیده‌ای کاملا بزرگتر را برای ما آشکار کند، اینکه مغز چگونه واقعیت را برای خود می‌سازد.

یک عصب‌شناس شناختی از موسسه‌ی IRCCS «سانتالوسیا» (Santa Lucia) در ایتالیا می‌گوید: «آسیب‌های مغزی می‌توانند درک از زمان در افراد را دچار اختلال کند. گاهی اوقات چنان نامحسوس که بیماران متوجه آن نمی‌شوند.» این واقعیت که بسیاری از بیماری‌ها، آسیب‌ها، داروها و حتی شرایط جسمانی می‌توانند درک ما از زمان را تغییر دهند، نشانه‌ای واضح بر این است که زمان‌سنجی در مغز یک پدیده‌ی صلب و بدون تغییر نیست. در عوض مردم بر تعداد زیادی ساعت در مغز خود اتکا می‌کنند که هرکدام برای کار متفاوتی ساخته شده‌اند.

نورون‌ها نبض می‌گیرند

پژوهشگران تصور می‌کنند که مغز می‌تواند با استفاده از روش‌هایی زمان را حس کند و به آن پاسخ دهد. زمان تقریبا در هر کاری که مغز انجام می‌دهد حضور دارد. آن‌طور که دانشمندان در شماره‌ی ماه مارس ژورنال نوروساینس می‌گویند، سلول‌ها حتی در ظرف آزمایشگاهی می‌توانند اطلاعات زمانی را دریافت کنند و به آن پاسخ دهند.

عصب‌شناسی از مدرسه‌ی پزشکی Duke-NUS در سنگاپور به نام «آنتونیوس ون‌دونگن» (Antonius Van Dongen) می‌گوید که سلول‌های عصبی جدا شده از ناحیه‌ی کورتکس مغز موش به گام‌های موسیقی واکنش‌های پیچیده‌ای نشان می‌دهند. وقتی که شبکه‌ای از سلول‌های عصبی به روشی دستکاری ژنتیکی شدند که به نور آبی پاسخ دهند، گروه آقای ون‌دونگن برای سلول‌ها موسیقی پخش کرد و این موسیقی را با رقص نور آبی در هم آمیخت. به هنگام پخش موسیقی، واکنش‌ الکتریکی سلول‌ها اغلب اوقات متناسب با موسیقی ضربی یا موسیقی کلاسیک متفاوت بود. ون‌دونگن می‌گوید نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهد که پردازش زمان برای مغز حیاتی است. گروه کوچکی از نورون‌ها می‌توانند با پیوستن به گروه‌های دیگر، پردازش زمانی پیچیده‌تری را بوجود آورند.

البته که سلول‌ها همیشه در ظرف آزمایشگاهی زندگی نمی‌کنند و در دنیای واقعی، در شبکه‌های بسیار پیچیده‌ی مغز قرار دارند. مطالعات صورت گرفته بر روی اسکن مغز انسان نشان دهنده‌ی این است که مغز می‌تواند زمان را به شکل‌های مختلف درک کند. برای مثال وقتی از مردم خواسته می‌شود که در بازه‌های زمانی مشخص دکمه‌ای را فشار دهند، فعالیت در قسمتی از ناحیه‌ی کورتکس مغز که مسئول تشخیص زمان است تغییر می‌کند. در آزمایشی دیگر، به موش‌ها آموزش داده شد که برای نوشیدن یک جرعه آب، اهرمی را فشار دهند. با این حال آب فقط پس از گذشت زمانی مشخص جاری می‌شد. موش‌ها به تدریج یاد گرفتند که با فشردن زود‌هنگام اهرم، وقت خود را تلف نکنند، این رفتاری است که قابلیت‌های زمان‌سنجی موش‌ها را نشان می‌دهد.

قسمت‌های مختلف مغز وظایف مختلفی را در زمان‌سنجی بر عهده دارند.

قسمت‌های مختلف مغز وظایف مختلفی را در زمان‌سنجی بر عهده دارند.

درحالی که موش‌ها در حال گذراندن این آزمایش بودند،‌ عصب‌شناسی به نام «گوستاوو ملو» (Gustavo Mello) و گروهش با استفاده از الکترودهایی بر روی قسمت «استریاتوم» (Striatum) مغز موش‌ها، سلول‌هایی را کشف کردند که در زمان صبر موش‌ها در بازه‌ی زمانی مشخص، سیگنال‌های الکتریکی ارسال می‌کردند. در حقیقت این‌ها سلول‌های زمان‌سنج بودند.

جالب این‌جاست که بسیاری از این سلول‌ها با طولانی شدن زمان انتظار، رفتار خود را تغییر می‌دادند. برای مثال سلولی که هر بار در نیمه‌ی یک تسلسل ۱۲ ثانیه‌ای سیگنال ارسال می‌کرد، با طولانی شدن زمان انتظار رفتارش تغییر می‌کرد و این بار در نیمه‌ی تسلسل ۳۶ ثانیه‌ای سیگنال ارسال می‌کرد. ملو این سلول‌ها را به نوارهای لاستیکی تشبیه می‌کند که می‌توانند برای پرکردن فضای خالی، منبسط و منقبض شوند. «هلن موتانیس» (Helen Motanis) و «دین بونومانو» (Dean Buonomano) در مجله‌ی «کرنت بایولوژی» (Current Biology) نوشته‌اند: «نتایج نشان می‌دهند که نورون‌ها زمان نسبی را اندازه می‌گیرند نه زمان مطلق». این نتایج شگفت‌انگیز هستند، با این حال ملو گوشزد می‌کند که این مثال را نمی‌توان به همه‌ی زمان‌سنج‌های مغز تعمیم داد. او می‌گوید: «ما باید به هنگام توضیح اینکه مغز چگونه زمان را رمزگذاری و رمزگشایی می‌کند دقت زیادی بکنیم.»

نتایج نشان می‌دهند که نورون‌ها زمان نسبی را اندازه می‌گیرند نه زمان مطلق

اختلاف زمان

بعضی از ساعت‌های مغز زمان را با مقیاس‌های متفاوتی اندازه می‌گیرند. برای مثال، سامانه‌ی پردازش صوتی مغز از نظر زمان‌سنجی خیلی دقیق‌تر از سامانه‌ی پردازش بصری کار می‌کند. این اختلاف، شبیه به این است که بسیاری از فیلم‌ها با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه پخش می‌شوند ولی نرخ پردازش سیگنال فایل‌های صوتی دیجیتالی حدود ۴۴ هزار بار بر ثانیه است. به آن «نرخ نمونه‌برداری» (Sampling Rate) نیز می‌گویند. بیشتر اوقات مغز اطلاعاتی که با نرخ‌های متفاوت به آن می‌رسد را ترکیب می‌کند تا تجربه‌ای با معنا از دنیای بیرون شکل بگیرد.

حتی در یکی از حواس مشابه نیز مغز باید فعالانه سیگنال‌های زمانی را مدیریت کند. آقای تسه می‌گوید: «تصور کنید به صورت همزمان شست پا و بینی شما لمس می‌شود. سیگنالی که از شست پا به مغز می‌رسد خیلی بیشتر از سیگنال رسیده از بینی در راه است. با این حال مغز هر دو سیگنال را همزمان احساس می‌کند. انگار که مغز می‌داند با وجود اختلاف زمانی دریافت سیگنال‌ها، باید این دو اتفاق را همزمان بپندارد تا یک تجربه‌ی واحد ساخته شود.»

اتفاقا این پدیده‌ای است که به هنگام تماشای تلویزیون هم مشاهده می‌کنیم. هرچند که صدای بلند‌گوهای تلویزیون همزمان با تصویر به چشم و گوش ما نمی‌رسد، ولی ما این اختلاف زمانی را احساس نمی‌کنیم. انسان می‌تواند تا یک-پنجم ثانیه اختلاف زمانی بین دریافت صدا و تصویر را تحمل و آن‌ها را ترکیب کند، اگر اختلاف زمانی بیشتر شد دیگر نمی‌تواند آن‌ها را ترکیب کند. مغز می‌تواند برای یکسان‌سازی تجربه، سیگنال‌های مختلف که در زمان‌های متفاوت به آن رسیده‌اند را با یکدیگر ترکیب کند، این چیزی است که آقای تسه از آن با نام (فرایند پیمانه‌کردن) (Buffering Process) یاد می‌کند. یکی از انواع پیمانه‌ی مغز، داده‌های ورودی در طول یک چهارم ثانیه را جمع آوری و به یکدیگر متصل می‌کند تا برای ما زمان «حال» را بسازد.

تحقیقات نشان می‌دهد که این فرایند برای بیماران شیزوفرنی خیلی نادرست انجام می‌شود. این افراد معمولا زمان را خیلی مخدوش و درهم و برهم توصیف می‌کنند. عصب‌شناسی به نام «ویرجینی ون واسنهوف» (Virginie van Wassenhove) می‌گوید:«این واقعا شگفت انگیز است که بیماران شیزوفرنی دنیای خود را مثل فیلمی که تکه تکه پخش می‌شود توصیف می‌کنند و می‌گویند باید برای معنادار شدن این دنیا، تکه‌ها را به یکدیگر بچسبانند. دنیای بیماران شیزوفرنی به صورت پیوسته در جریان نیست!»

طبق پژوهش واسنهوف و تیمش، وقتی از بیماران شیزوفرنی خواسته شد که به صورت آگاهانه زمان‌سنجی کنند، آن‌ها صدا و تصویر را در پنجره‌ی زمانی طولانی‌تری نسبت به افراد عادی با یکدیگر ترکیب کردند.

افراد عادی می‌توانستند صدا و تصویر را در یک پنجره‌ی زمانی ۲۰۰ میلی‌ثانیه‌ای با یکدیگر ترکیب کنند. برای بیماران شیزوفرنیایی این پنجره‌ی زمانی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی‌ثانیه است.

واسنهوف می‌گوید:«زمان حال برای بیماران شیزوفرنی طولانی‌تر از افراد عادی است. این نتایج نشان‌دهنده‌ی نقصی بزرگ در بعضی از ساعت‌های مغز بیماران شیزوفرنی است. احتمالا سامانه‌های مختلف عصبی که مسئول زمان‌سنجی آگاهانه و غیر آگاهانه هستند در بیماران شیزوفرنی خیلی خوب کار نمی‌کنند.»

زمان حال برای بیماران شیزوفرنی طولانی‌تر از افراد عادی است.

این مسئله تا به حال ذهن دانشمندان را خیلی به خود مشغول کرده است. هرچه دانشمندان تلاش بیشتری می‌کنند تا شرایط دنیای واقعی را آزمایش کنند، آزمایش‌ها کارآمدتر می‌شوند. «وارن مک» (Warren Meck) می‌گوید: «در دنیای واقعی ما فقط بر روی یک چیز تمرکز نمی‌کنیم و این‌طور نیست که بتوانیم اتفاقات مختلف اطراف خود را نادیده بگیریم.» مک و گروهش بر چگونگی کارکرد مغز روی چند اتفاق همزمان کار می‌کنند. تکنیک‌های جدید دستکاری نورون‌ها به محققان اجازه می‌دهد که ببینند آیا می‌توانند درک زمان در مغز را تقلید کنند یا خیر.

دیگر محققان بر روی مفاهیمی مثل ریتم‌های موسیقی، نظم‌دادن به اتفاقات در طول زمان و سفر ذهن در زمان که مردم می‌توانند با استفاده از آن به گذشته و آینده فکر کنند تحقیق می‌کنند. واسنهوف می‌گوید: «همه‌ی این‌ها راه‌هایی برای رسیدن به مفهوم بزرگ زمان هستند.» دانشمندان امیدوارند که این نوع آزمایش‌ها در نهایت بتواند برای ما نحوه‌ی زمان‌سنجی مغز را روشن کند.

منبع: Sciencenews

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 225 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:17

درباره‌ی آیفون ۴ اینچی که قرار بود 5se یا SE نام بگیرد، شما هم حتما چیزهایی شنیده‌اید. اما حالا سایت GSM Arena تصویری از جعبه‌ی این گوشی را منتشر کرده که‌ نشان می‌دهد نام انتخابی اپل برای این گوشی‌ها iPhone SE است. (بله، این‌بار با حروف بزرگ)

تصویری از جعبه‌ی این گوشی منتشر شده که‌ نشان می‌دهد نام انتخابی اپل برای این گوشی‌ها iPhone SE است.

روی تصویر این جعبه همچنین کلمه‌ی ۱۶گیگابایت را می‌بینیم که خبر از حافظه‌ی گوشی می‌دهد و بنابراین از حافظه‌ی ۸ گیگابایتی آیفون 5c بهتر است. به نظر می‌رسد یک مدل گوشی ۶۴ گیگابیتی هم عرضه شود. (دوباره خبری از نسخه‌ی ۳۲ گیگا بایتی نیست)

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

آیفون
رم iPhone SE ظاهرا دوباره یک گیگابایتی شده؛ درحالی‌که در سری 6s شاهد رم ۲ گیگابایتی بودیم. آیفون SE (حداقل آن‌طور که از این اخبار برمی‌آید) همچنان از تراشه‌‌ی‌ Apple A9 استفاده می‌‌کند.
هیچ خبر موثقی در این زمینه نداریم و این باکس هم به‌ راحتی می‌تواند تقلبی باشد. خبر قطعی این است که اپل، آیفون ۴ اینچی جدید را دوشنبه‌ی آینده را رونمایی خواهد کرد و اطلاعات صحیح در این روز است که به دست‌مان می‌رسد.

منبع: GSM Arena

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 195 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 17:17

با نزدیک شدن به ایام نوروز شاهد جنب‌وجوش هم‌میهنان عزیزمان برای تدارک سفری پر‌بار هستیم. خوشبختانه ابزارهای هوشمند در تدارک سفری موثر و به‌یادماندنی به کمک کاربران می‌شتابند. اما چگونه؟ اپلیکیشن‌های مختلفی طی سال‌های اخیر برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و کمک به مسافران طراحی شده‌اند. البته این اپلیکیشن‌ها به معرفی مکان‌های دیدنی ختم نمی‌شوند بلکه نرم‌افزارهای موبایلی در دسته‌های مختلف، نظیر عیب‌یابی خودرو، رزرو بلیت هواپیما، آشنایی با پتانسیل‌های گردشگری و غیره ساخته شده‌اند. ما در این مطلب به بررسی و معرفی ۵ اپلیکیشن‌ همیار سفر خواهیم پرداخت. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

‌‌‌

چارترز

چارترز اپلیکیشنی اندرویدی است که به کاربران کمک می‌کند بتوانند ارزان‌ترین بلیت‌های هواپیما در مسیر‌های مختلف داخلی و خارجی را بیابند. جالب است که شما می‌توانید نرخ‌های مختلف خطوط پروازی بین مقصد و مبدا مورد نظرتان را ببینید و مقایسه کنید و درنهایت، با کمک چارترز به وب‌سایت ارایه‌دهنده، برای خرید بلیت هدایت شوید.

charterz

قیمت‌هایی که در این اپلیکیشن ارایه شده است، بدون در نظر گرفتن نرخ واسطه بوده و همه واقعی هستند؛ بنابراین نگران تغییر قیمت‌ها نباشید. رابط کاربری این نرم‌افزار ساده و قابل فهم است و با بروزرسانی‌های اخیر، در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن در اختیار شما قرار گرفته است.

Label_Downlaod

‌‌‌‌

ایران 361

این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند با جاذبه‌های گردشگری، مکان‌های تاریخی و فضاهای طبیعی گردشگری شهرهای ایران آشنا شوید. حتی شما می‌توانید با هدف‌گیری شهرهای خاص، با روستاهای گردشگری آن‌ها هم آشنا شوید و برای سفری پربار‌تر، برنامه‌ریزی کنید.

ایران ۳۶۱

از ویژگی‌های جالب این اپلیکیشن این است که شما می‌توانید دیدی خوب نسبت به آداب و رسوم مردم شهرها و روستاهای ایران، سوغاتی‌ها و صنایع دستی آن‌ها پیدا کنید و بدین طریق راحت‌تر برای خرید سوغاتی و یادگاری‌ها اقدام کنید.

اپلیکیشن ایران ۳۶۱

بخش دیگری در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید از طریق آن جاذبه‌های گردشگری شهرتان را به برنامه معرفی کرده و آن را در اختیار دیگر کاربران اپلیکیشن قرار دهید. از طرفی می‌توانید در مورد مکان‌های گردشگری موجود در اپلیکیشن که از آن‌ها دیدن کرده‌اید، نظر بدهید و نظر دیگران را هم بخوانید. این اپلیکیشن به‌زودی با بخش‌های مختلفی نظیر مسیریاب سفر، معرفی بازارچه‌ها و دانستنی‌هایی از این دست، بروز خواهد شد. خوب است که این اپلیکیشن را بر روی گوشی‌تان همیشه به همراه داشته باشید.

دانلود از کافه بازار

       ‌

همسفر

افرادی که قصد سفرهای خارجی دارند، عموما به دنبال کلاس‌های مختلف زبان هستند تا بتوانند در طول ایام سفرشان، ارتباط موثری با غیر هم‌زبانان خود داشته باشند؛ اما اپلیکیشن همسفر این مشکل را تا حد قابل توجهی رفع کرده است. همسفر اپلیکیشنی است که سوالات و جملات پرکاربرد در سفر را در دسته‌بندی‌های مختلف جمع‌آوری کرده و در زبان‌های مختلف نظیر ارمنی، انگلیسی، عربی و ترکی در اختیار شما قرار داده است.

اپلیکیشن همسفر

شما می‌توانید متناسب با دسته‌بندی‌ها، مکالمات خود را سازمان‌دهی کرده و حتی اگر با آواها و هجی‌های کلمات آشنا نیستید، از کمک‌یار صوتی اپلیکیشن برای شنیدن تلفظ کلمات و جملات استفاده کنید. این اپلیکیشن کاملا رایگان است. به شما توصیه می‌کنیم که پیش از سفرتان کمی این اپلیکیشن را مرور کنید و حتما آن را به همراه داشته باشید.

اپلیکیشن سفر

اپلیکیشن همسفر به شما کمک می‌کند که سفری خوب به ترکیه، ارمنستان، کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس و حتی کشورهای اروپایی انگلیسی‌زبان، داشته باشید.

دانلود از کافه بازار

‌‌‌

عیب‌یابی خودرو

اگر قصد دارید با اتومبیل شخصی خود به سفر بروید ممکن است حتی بعد از تاییدیه‌ی معاینه‌ی فنی، خودروی شما با مشکلاتی مواجه شود که شما را در برنامه‌ریزی‌های سفرتان به دردسر بیندازد.

عیب یابی خودرو

برنامه‌ی عیب‌یاب خودرو، شامل پاره‌ای از عیب‌ها و مشکلات احتمالی خودرو‌ها است که به‌طور جداگانه به آن‌ها پرداخته شده و به واضح‌ترین حالت، به ارایه‌ی راه‌حل آن‌ها پرداخته است.

اپلیکیشن خودرو

این اپلیکیشن ممکن است در زمان خراب شدن خودرو و زمانی که هیچ‌گونه خدمات تعمیر خودرو در اختیار ندارید به کمک شما بیاید.

دانلود از کافه بازار

‌‌‌‌‌‌‌

TripAdvisor

اگر سفر خارجی در پیش  دارید یا اینکه در کشوری غیر از ایران زندگی می‌کنید و قصد دارید مسافرت به مکان‌های دیگری داشته باشید، اپلیکیشن TripAdvisor به شما در تدارک سفری آرام و لذت‌بخش کمک خواهد کرد. به محض اینکه این اپلیکیشن را نصب می‌کنید، سرویس بررسی هتل‌ها به شما کمک می‌کند هتل و مسافرخانه‌های شهر مورد نظرتان را در بازه‌های قیمتی مختلف و البته با درجه‌بندی‌های مختلف شناسایی کنید.

اپلیکیشن سفر

همچنین این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند که رستوران‌های نزدیک به خود و رستوران شهرهای مختلف را شناسایی کرده و برای صرف ناهار و شام به نزدیک‌ترین رستوران مراجعه کنید. یک بخش مهم این اپلیکیشن بررسی‌های ارایه‌شده برای هتل‌ها و رستوران‌ها است که می‌توانید از این طریق برای انتخاب یک هتل، رستوران و غیره تصمیم‌گیری کنید. این اپلیکیشن کاملا بروز بوده و به عنوان یک همیار سفر مطمئن در سفرهای خارجی با شما خواهد بود.

Label_Downlaod
Label_Downlaod2

اگر شما هم اپلیکیشن مناسبی برای سفر می‌شناسید، پیشنهاد خود را در بخش نظرات با کاربران دیجی‌کالا مگ به اشتراک بگذارید.

  کانال تلگرام دیجی کالا مگ

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 166 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:20

روز گذشته شرکت AMD، از کارت گرافیک Radeon Pro Duo رونمای کرد. این کارت گرافیک از دو تراشه‌ی Fiji استفاده می‌کند.

اگر قصد خرید Radeon Pro Duo را دارید، بهتر است که آمادگی پرداخت قبض‌های برق عجیب‌وغریب را داشته باشید.

Radeon Pro Duo در حقیقت دو کارت گرافیک Fury X است که بر روی یک برد تعبیه شده‌اند. بر روی این برد، یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع ضخیم ۱۲۰ میلی‌متر قرار دارد تا بتواند گرمای زیاد ساطع‌شده توسط این دو تراشه را کنترل کند. AMD ادعا می‌کند که Radeon Pro Duo با قدرت پردازش ۱۶ ترافلاپ (۱۶ تریلیون پردازش Floating Point بر ثانیه)، سریع‌ترین کارت گرافیک تولیدشده تا به امروز است و برای بازی‌های واقعیت مجازی (VR) طراحی‌شده است.

AMD_Radeon_Pro_Duo_03

همان‌طور که از ترکیب دو کارت گرافیک Fury X انتظار می‌رود، این مدل دارای ۸ گیگابایت حافظه از نوع HBM است و ۸۱۹۲ پردازنده‌ی استریم دارد. برای مقایسه، کارت گرافیک GeForce Titan X تنها ۳۰۷۲ پردازنده‌ی استریم دارد.

AMD_Radeon_Pro_Duo_02

Radeon Pro Duo سه ورودی برق ۸ پین دارد؛ این کارت گرافیک به‌تنهایی ۵۲۵ وات از برق کامپیوتر شما می‌بلعد! بنابراین اگر قصد خرید Radeon Pro Duo را دارید، بهتر است که آمادگی پرداخت قبض‌های برق عجیب‌وغریب را داشته باشید.

AMD_Radeon_Pro_Duo_04

AMD Radeon Pro Duo از سه ماه‌ی دوم سال جاری میلادی و با قیمت ۱۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

در ادامه می‌توانید جدول مقایسه‌ی مشخصات Radeon Pro Duo با دیگر کارت‌های گرافیک پرچم‌دار را ببینید.

AMD_Radeon_Pro_Duo_01

منبع: Guru3D

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 186 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:20

Tom Clancy’s The Division، یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های چند وقت اخیرا است. اهمیت بازی به قدری زیادی است که بروبچه‌های وب‌سایت Guru3D، انجام تست‌های گرافیکی و بنچمارک‌های مختلف را روی این بازی در اولویت‌شان قرار داده‌اند. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی The Division، بدون شک از نظر گرافیکی یک سر و گردن بالاتر از نسخه‌های کنسولی است.

The Division خودش یک بنچمارک خوب برای تست گرافیکی بازی دارد.

در تست‌های گرافیکی این بازی، وضوح‌های تصویر مختلف مثل Full HD، WHQD و حتی 4K در نظر گرفته شده‌اند. برای تست این بازی، The Division به آخرین نسخه‌اش بروزرسانی شده. درایور کارت‌های گرافیکی انویدیا و رادئون هم به ترتیب به نسخه‌های 16.2.1 و 367.47 بروزرسانی شده‌اند.

بازی خودش یک بنچمارک خوب برای تست گرافیکی و سرعت بازی دارد و از همین بنچمارک برای امتحان وضعیت The Division روی کارت‌های گرافیک مختلف استفاده شده است.

سیستمی که بازی روی آن تست شده است،‌ یک پردازنده‌ی اینتل Core i7-5960X Extreme Edition دارد. فرکانس هر هسته‌ی این پردازنده، 4.40 مگاهرتز است. بازی هم روی ویندوز 10 تست شده است.

می‌توانید در ادامه، میزان فریم The Division را روی وضوح‌های تصویر و کارت‌های گرافیکی مختلف ببینید.

The Division Full HDThe Divisio WQHDThe Division 4K

نمودار زیر هم نمایانگر میزان مصرف حافظه‌ی گرافیکی در وضوح‌های تصویر مختلف است.

Division VRAM Usage

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Guru3D

دیجی‌کالا مگ...
ما را در سایت دیجی‌کالا مگ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار magit بازدید : 165 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 14:20